Reisverslag 6: Goodbye Sydney

4 juni 2017 - Sydney, Australië

Daar is weer een update! Een weekje later dan normaal, maar dat komt omdat ik erg druk was met school en een hele hoop leuke dingen!
De afgelopen weken hebben ik op school me onder andere bezig gehouden met (social)entrepreneurs, healthcare, sustainability en heel toevallig construction. Mijn vakgebied! Ook heb ik weer essays geschreven, presentaties gegeven en een writing-, listening- en reading tests gemaakt. Welke beter gingen dan verwacht!

Naast school heb ik natuurlijk weer goed gefeest en genoten van het prachtige Sydney, want ookal zit ik hier al 8 weken, ik heb nog steeds niet alles gezien. Ik ben onderandere in de Sydney tower geweest, heb een mooie wandeling gemaakt door de botanische tuinen en vervolgens gekeken naar de zonsondegang bij het Opera house.
Het Opera House heb ik ook tijdens de VIVID Cruise gezien in de nacht. Samen met de rest van Sydney was dit versierd met waanzinnige lichtshows.

In de afgelopen weken ben ik ook jarg geweest en heb ik, zoals de meeste denk wel gewend zijn, een goed feest gegeven om dit te vieren! Op m'n verjaardag ben ik met Just en David naar Palm Beach gegaan, een hele speciale plek om je verjaardag te vieren!
Verder ben ik naar een food festival geweest op Manly Beach, waar je heerlijke wijn en lekker eten kon kopen bij tig verschillende stands.

Na 16 jaar dezelfde kapper te hebben gehad werd het toch echt tijd om hier verandering in te brengen. M'n haar was namelijk erg lang en daar heeft de kapper zeker verandering in gebracht. Een lekkere korte coupe, korter dan ik ooit heb gehad haha.

Na verschillende afscheidsfeestje te hebben gehad was het voor mij nu ook tijd om afscheid te nemen van iedereen. Ik ben nog naar een feestje geweest met Peter (oude vriend van m'n vader) en ik heb ook mijn eigen afscheidsfeestje georganiseerd. Hierna zijn we naar de grootste club van Sydney gegaan, waar ik nog niet eens was geweest! Deze club, Ivy, bestaat uit 4 verdiepingen en een rooftop swimmingpool, prima plek om een feestje te vieren!

Nu afscheid genomen te hebben, met mijn certificaat op zak, is het tijd voor een nieuw avontuur: 10 dagen met een campervan richting Brisbane! Heel toevallig met een meisje uit Soest (Milan) en een een ander meisje (Flora). 8 weken Sydney zijn voorbij gevlogen, maar wat een top tijd heb ik gehad en wat een geweldige stad! Ik kom hier zeker nog eens terug!

Foto's komen later als ik wifi heb!

1. Emma Veldkamp-Doorduijn:
    4 juni 2017
    Wat een gezellig en interessant verhaal weer. Ik denk als je één jaar in Sidney zou zijn je nog niet alles gezien zou hebben.Je hebt in ieder geval toch nog heel veel gezien. En je cursus gevolgd niet te vergeten. Dat was toch een beetje de hoofdzaak toch?? Nu op weg naar het grote avontuur. Met de camper/bus op pad. Ik hoop dat het allemaal goed gaat en jullie nog heel veel mooie dingen kunnen zien. En dat wij daarvan kunnen meegenieten natuurlijk!! Groetjes en Knuffel.