Reisverslag 7: Begin Reis Oostkust

20 juni 2017 - Seven Hills, Australië

Daar begon ons avontuur, met de campervan van Sydney naar Brisbane. Startend met nog een aantal hikes in de blue mountains waarna we de nacht hebben doorgebracht op een camping.

Volgende ochtend zijn we doorgereden naar Hunter Valley waar we wijn en kaas hebben geproefd. Ook heb ik op deze dag mijn eerste wilde kangaroes gespot. Naast dat we een heerlijke pie hadden gegeten, naar een viewpoint zijn gereden en op het strand hebben gelegen was er ook iets wat minder leuk was. We kregen een ongeluk waarna de campervan niet meer in staat was verder te rijden. Gelukkig was iedereen ingedeerd, die nacht hebben we in een motel geslapen wat in de buurt lag.

De volgende dag zijn we door de eigenaar van het motel naar Port Macquarie gebracht, waar we een rondleiding kregen door de stad en onder andere naar een mooi viewpoint geweest waar we walvissen hebben gespot! Die dag moesten we tot middernacht wachten aangezien de bus pas om die tijd ging. Dus om de tijd te doden hebben we aan het strand gelegen, in onze stamkroeg wat gedronken en naar de bioscoop geweest. De film hebben we niet alleen gezien met elkaar, maar ook al onze bepakking haha. Onze stamkroeg sloot namelijk al eerder dan de film was afgelopen.

Byron bay was geweldig, we hebben heerlijk aan het strand gelegen en goed gefeest met leuke mensen die we daar zijn tegengekomen. Ik hou van de relaxte sfeer die daar hangt, zeker een aanrader!

Na 3 nachten zijn we door gegaan naar de Gold Coast, waar we een nieuwe en grotere campervan kregen. Vanaf hier reisde Nikki, een Nederlands meisje, met ons mee. Onderweg zijn we nog naar een National Park geweest om wat te wandelen en watervallen te bekijken. In de Gold Coast sliepen we op een camping, maar hadden we helaas slecht weer, dus surfen zat er hier ook helaas niet in.

Dan maar door naar het noorden: Brisbane, de zon achterna. De eerste dag was goed, die we dan ook zeker hebben gebruikt voor het bezoeken van een kuala en kangoeroe park en het bekijken van een lookout die zicht gaf op heel Brisbane.
Na de campervan weer in geleverd te hebben zijn we in goed weer Brisbane gaan verkenen. Daarna werd het weer helaas weer slechter en besloten Milan en ik weer de zon te volgen en door te gaan naar Noosa. Hier hadden we afgesproken met twee Engelse jongens waarvan ik er een al kende uit Sydney. We kwamen ze heel toevallig tegen op de camping in Gold Coast!

Vanuit Noosa zijn we door gegaan naar Rainbow Beach, waar vandaan de Fraser Island 4wd tour zal beginnen. Dit was een drie daagse tour naar de Fraser Island waar we met een geweldige groep van 30 mensen de grootste zandbank hebben verkend met een Jeep. Hier hebben we in verschillende lakes gezwommen, gechilt op het strand en mooie plekken bezocht. We sliepen in een groot kamp waar we per groep voor ons eigen eten zorgden, wat erg gezellig was. En grappig om te zien hoe iedere groep iets anders maakte met dezelfde ingrediënten. Ook hebben we hier weer walvissen gespot en dingos! Je werd gewaarschuwd voor de dingoes, maar uiteindelijk hebben we er helemaal niet zoveel gezien als we dachten.

Maandag hadden we nog een afterparty van de Fraser Island tour en vervolgens zijn we in de auto gestapt bij 4 Duitse en 1 Engelse jongen die we daar hebben leren kennen. Weer een stukje noordelijker, de volgende bestemming is: Agnes Water!

Foto's toevoegen is een lastig verhaal, die voeg ik denk pas toe als ik in Nederland ben, aangezien de wifi hier heel slecht is.

1. RICK:
    20 juni 2017
    Luuk, wat heb je weer veel gedaan! Ik hoop dat je veel foto's hebt gemaakt om je later alles te kunnen herinneren...Geniet nog maar lekker verder want 11 juli komt helaas al een beetje in zicht. Je kunt straks terugkijken op een hele mooie tijd en levenservaring.
  2. Caroline:
    20 juni 2017
    Wat beleef je toch veel Luuk.leuk alles te mogen meelezen. Je komt wel op heel veel verschilldende plekken zeg. Balen van het ongeluk maar wat je zelf al zegt gelukkig niemand gewond. Wat zal dit een mooie herinnering voor je zijn straks. Leuk lijkt mij dat, kangeroes in et wild zien. Dat was een leuke fotovan jouw. Ik wens je nog heel veel plezier de laatste weken.
  3. Emma Veldkamp-Doorduijn:
    20 juni 2017
    Ook ik vond de reisverslag heel leuk om te lezen. Leuk dat je alles opschrijft en ons mee laat genieten van alles wat je ziet en beleeft. En dat was weer heel wat. Ben heel benieuwd naar de foto's . En het is voorbij voor je het weet. Nog veel mooie dingen zien. Een herinnering om nooit te vergeten!
  4. Ineke:
    21 juni 2017
    Het is ongelooflijk Luuk wat jij allemaal doet en beleeft.
    Ik kan het niet bevatten dat jij zo vol vertrouwen alles
    Onderneemt.
    En dat het allemaal goed gaat,dwz bijna toch veel geluk gehad.
    Een engeltje op je schouder toch belangrijk dat het thuis front
    Met je mee leeft in alle opzichten.
    Wij hadden gisteren ook geluk,zitten in een enig huisje in Hongarije.
    Ik zet een kopje koffie neer voor Fred en mij onder een grote kersenboom rijk gevuld met kersen.
    Nog geen minuut voor dat we willen gaan zitten,een gekreun
    en raar geluid,breekt het hele middenstuk van de kersenboom
    om,op de tafel en de kopjes koffie.
    Over geluk gesproken.
    Luuk nog een fijne tijd bedankt voor je verhaal liefs Fred en Ineke