Reisverslag 8: laatste weken Australië

7 juli 2017

Agnes water een gezellig dorpje wat dicht bij town 1770 ligt, ja de naam is het jaar waarin James Cook het ontdekte. In Agnes water hebben we geslapen in een heel chil hostel genaamd "cool bananas". We hebben hier heerlijk gesurfd met een leuke instructeur, gefeest rond een kampvuur en de prachtige zonsondergang bekeken. Ook hebben we de Scooteroo tour gedaan die erg bekend is in town 1770. Dit is een tour met een soort van Harley Davidson's, maar dan een maatje kleiner, vol met vlammen. We kregen zelfs een leren jas, net alsof we in een echte "motor gang" reden, echt heel leuk om te doen!

Na het achterlaten van mijn vertrouwde bike en motorgang ben ik 's avonds op de bus gestapt naar Airlie Beach, samen met een Zweed. Hiermee heb ik de hele volgende dag gechilt op het strand, de stad verkent en gebbqd op de openbare bbq's, fantastisch!

Btw: 1 van de Duitsers, Leon, heeft als hobby koken en dat heeft hij laten zien ook! Elke dag kookte hij heerlijke gerechten voor ons alle 7. Niet alleen het diner, maar zelfs breakfast and lunch! Natuurlijk helpen we waar nodig een handje.

De volgende morgen was de rest er ook weer en verzorgde onze engelsman Ryan en chefkok Leon een heerlijk engels ontbijt. Na hiervan te hebben genoten zijn we op een zeilboot gestapt waarmee we een tour hebben gemaakt naar de Whitsundays of zoals sommige zeggen White Sundays. Hiermee vergissen ze zich want White Haven Beach is een strand op de Whitsundays met het puurste en witste zand van de wereld. Je kan je er mee wassen en zelfs je tanden poetsen, wat ik toch maar even heb overgeslagen. De tour was een groot feest met waterglijbanen en springen van de boot tot snorkelen, alles erop en eraan.

Na de tour zijn we natuurlijk gebleven voor de afterparty in Airlie Beach. De dag erna zijn we weer met de auto verder naar het noorden gegaan, namelijk naar Townsville waar we vervolgens de ferry hebben gepakt naar Magnetic Island. Hier sliepen we in een super chil hostel en hebben we het eiland rond gereden met hun 4x4. We hebben onder andere koalas gezien, walibis gevoerd en gelopen naar een mooi viewpoint.

Na het mooie eiland zijn we naar Mission beach gereden waar ik heb gewacht op een paar jongens die daar gingen skydiven. Uiteindelijk heeft maar 1 van de 3 het gedaan, omdat de rest van de sprongen gecanceld was vanwege het slechte weer. Gelukkig hebben we niet alleen gewacht, want in de tussentijd hebben we een jungle trek gelopen, waar we tot kniehoogte aan in het water liepen. Hier heb ik mijn eerste grote giftige spinnen gezien, wat een avontuur was dat!

De volgende en laatste bestemming van de oostkust, Cairns! Dé plek voor een feestje, een mooie plek om de mooie oostkust reis af te sluiten, zeker aangezien we weer met de hele groep bij elkaar waren!
Naast het chillen en feesten zijn we gaan snorkelen op de Great Barrier Reef, een must do als je hier bent! Wat een prachtige en kleurrijke onderwaterwereld is hier te zien, wat zonde dat dit door de natuur en vooral ook de mens steeds minder wordt!

Helaas was toen al weer tijd om afscheid te nemen van de hele groep. De allerlaatste bestemming in Australië, (het koude) Melbourne. Hier zal ik mijn reis weer alleen voortzetten, na een ontzettend gezellig tijd gehad te hebben. Na alle verhalen van andere had ik hoge verwachtingen van Melbourne, het zal namelijk beter zijn dan Sydney! Ik heb in de korte tijd veel van de stad gezien, maar ik kan toch niet zeggen dat ik het leuker vond dan Sydney, maarja die vergelijking kan ik ook helemaal niet maken, want ik ben hier maar 3 dagen geweest in plaats van 8 weken. Een goede reden dus om nog eens terug te gaan! Vanuit Melbourne heb ik een 1 daagse tour Great Ocean Road gedaan. Geweldige uitzichten van mooie rotspartijen in de oceaan, maar wat een tourisme! Ik ben nog nooit op zo'n toeristische plek geweest!

En dan zit het avontuur in Australië er al weer op. Mijn vlucht gaat om 5 uur in de ochtend dus ik heb tijd genoeg om dit reisverslag te schrijven. De 1 naar laatste vlucht gaat naar het zonovergoten Dubai!

1. Frank van der Sommen:
    6 juli 2017
    Ha luca, wat een geweldig verslag weer en wat heb je weer veel leuke dingen gedaan! Nu op weg naar huis met nog een stop voor een paar dagen in dubai! Zal wel heel anders zijn maar ook overweldigend denk! Geniet nog de laatste dagen en een goede vlucht! Xxx mam
  2. Frank van der Sommen:
    6 juli 2017
    Luuk, terwijl jij op 8,5 km hoogte vliegt genieten mama en ik van je fantastische reisverslag. Wat heb jij weer een hoop leuke dingen meegemaakt! En zoveel nieuwe mensen ontmoet uit alle werelddelen. Een ervaring die je je leven lang mee zult dragen en waar je een 'wereldburger' van bent geworden. Geniet nog van je dagen in Dubai, want daarna is het tijd om naar huis te komen... ook best gezellig! Tot gauw! Pap
  3. Emma Veldkamp-Doorduijn:
    6 juli 2017
    Ha, Hier oma weer even. Wat heb je veel goede vrienden aan de mooie reis over gehouden. Het zal wel stil geweest op weg naar Dubai. Was er niemand die ook ging? En wat een belevenissen allemaal. Je zou er jaloers op worden als ik tenminste dat vliegen zou willen. Nog mooie dagen en ik kan niet wachten tot je weer in Soest bent. (het is hier ook een echte zomer!!) Tot de 11de!! Oma.
  4. Ineke:
    7 juli 2017
    Super leuk weer alles te lezen Luuk.
    Wat zal jij moeten afkicken als je weer in Nederland bent.
    Nog fijne dagen en een goede terugreis gewenst.
    Liefs Ineke
  5. RICK:
    7 juli 2017
    Als je zoveel meemaakt dan zal het als je weer terug bent wel even wennen worden. Ik wens je nog een paar hele fijne dagen in Dubai en een goede reis huiswaarts. Tot ziens en groeten!
  6. Barbara boers:
    7 juli 2017
    wauw wat een geweldige reis heb jij gemaakt. Al die mooie indrukken en nieuwe mensen. Dat kan niemand je afnemen. geniet nog heel even en dan weer wennen aan Holland!!! wat zullen je ouders blij zijn als je weer met twee voeten op hollandse grond staat goede reis terug!!!!
  7. Kiek en Mat:
    Hoi Luuk,
    Wat een geweldige ervaringen heb je op gedaan. Helaas komt er ook altijd weer een einde
    aan zo'n mooi reis. Geniet er nog even van en ik hoop dat je een goede terug reis hebt.
    Tot gauw. xxx
  8. Petra & Johan:
    Hey Luuk,
    Leuk om je verslagen steeds te lezen. Wat heb je veel gezien en ondernomen, wat een ervaringen rijker. Jammer dat Australie zo ver weg is ... Geniet nog even in Dubai en goede reis straks terug.

Hartelijke groet, Petra & Johan
  9. Caroline:
    7 juli 2017
    He Luuk, wat heb jij.veel beleeft en gezien zeg. Wat een mooie ervaring die je beleeft voor nu maar ook voor later om op terug te kijken. Ben je af en toe als je wakker wordt niet even in de war van waar ben ik? Zoveel plekken en mooie dingen die je steeds tegenkomt. Geniet nog maar even van de lastste dagen en ben benieuwd naar je live verhalen. Een hele goede reis terug straks en nog even genieten vam Dubai. X