Reisverslag 5: Alweer op de helft

8 mei 2017 - Sydney, Australië

Het is weer tijd voor een update! Ik heb weer ontzettend veel gedaan de afgelopen twee weken, dus veel te vertellen!

Ten eerste is er veel veranderd, ik ben namelijk verhuisd naar een andere studentenhuis. Niet dat ik het vorige niet leuk vond, maar dit huis is ruimer en wonen onderandere m'n vrienden David en Just.

Er is nog meer veranderd, ik ben een klas hoger gegaan! Nu zit ik in Advanced Academic. De reden hiervan is omdat ik wat meer challenge wilde en dat heb ik nu zeker! De klas is een stuk leuker en we behandelen veel interessantere onderwerpen. Afgelopen week ging het over het gedrag van mensen, de werking van het brein en optimisme/pessimisme. We moeten iedere week een (audio)presentatie geven of een essay schrijven. Ik heb komende week een presentatie met als gekozen onderwerp: 'behavioral differences in different cultures'. Naast de normale klassen heb ik ook weer het keuzevak Business.

Jullie zijn niet de enige die de verjaardag van King Abraham hebben gevierd, hier was namelijk ook een Kingsday feest georganiseerd, waar naast heel veel Nederlanders ook heel veel andere nationaliteiten op afkwamen! Hier heb ik natuurlijk wat Hollandse Heineken en bitterballen genuttigd.

En toen was het weer vrijdag, de weken vliegen voorbij hier. Het nadeel van veel vrienden maken op reis is natuurlijk ook dat je veel afscheid moet nemen. De eerste week van een Japanse vriend en vriendin, waar ik een afscheidsfeestje van had met een grote groep en de week erop ging een vriend uit Taiwan weg en een Thaise vriendin.

Maar vrijdag betekent ook dat het weekend begint! En natuurlijk stond er weer veel op de agenda. Het was 5 mei, normaal was ik nu in Wageningen mijn vrijheid aan het vieren. Gelukkig heb ik het ook goed kunnen vieren op een huisfeestje in mijn eigen huis en in de stad. Wat wel grappig was, de week ervoor had ik vrij van school vanwege Anzac Day. Dat is een soort 4 en 5 mei in één waarbij ze de slachtoffers van het leger van Australië en Nieuw-Zeeland herdenken.

Zaterdagochtend ben ik vroeg opgestaan om een mooie wandeling te maken van Rose bay naar Watsons bay, samen met mijn naamgenoot Luc, Caroline en Alice. Onderweg hebben we ontzettend veel mooie strandjes, huizen en auto's gezien. Wat een rijkdom hier, ik vind het 100% het mooiste gebied van Sydney! Ook zeker omdat je vanuit hier een prachtig skyline van de stad kon zien. Watervliegtuigen vlogen hier trouwens af en aan, leuk om eens gezien te hebben!

Elke keer denk je dat de mooie plekken die je ziet niet overtroffen kunnen worden, maar toch gebeurt het steeds! Dit keer waren het The Blue Mountains! Een weekend met een gezellige groep, mooi weer, zware wandelingen, watervallen en adembenemende uitzichten. Owja en hippies, want we zaten namelijk echt een echt hippie hostel. Heel leuk om een keer mee te maken, maar de volgende keer toch liever weer een normaal hostel haha.

Ook ben ik naar het Royal National Park geweest met onder andere de bekende Figure 8 pools. Voordat we deze bereikten hebben we eerst een lange wandeltocht door het bos moeten afleggen gevolgd door rotspartijen waar we overheen moesten klauteren. Je kan hier ook alleen met eb komen, aangezien ze anders onder water staan. Heel speciaal om te zien en natuurlijk om in te zwemmen, zeker aangezien het hier winter wordt.

Iets wat ook heel speciaal en toevallig was, is dat ik via Facebook een oude vriend van m'n vader was tegengekomen. Hij had me een avond bij hem thuis uitgenodigd, waar we heerlijk hebben gegeten met z'n vrouw en zoon. Het was een hele gezellige avond, iets wat je niet vaak meemaakt!

Jaja, het is niet te geloven maar ik zit al weer op de helft van mijn Engels cursus en dat betekent ook de helft van mijn hele reis!! Nog iets meer dan 2 maanden te gaan, zoals ik al zei gaat de tijd erg snel. Maar ik denk dat het voor jullie niet anders is. In ieder geval nog meer reden om van ieder moment extra te genieten!

Foto's staan er ook op, alleen excuses voor de volgorde die niet klopt.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Caroline:
    He Luuk,
    Wat beleef jij toch veel. Schitterende foto's zeg, heel bijzonder. Knap dat je op een nog hoger niveau het engels aan het doen bent. En dan best lastige opdrachten maken maar wat je zegt wel heel interessant. Super ook al die nieuwe vrienden die je daar maakt. En wat een toeval zeg een oude vriend van je vader tegenkomen, leuk joh. Die surf foto's zijn ook erg leuk en die watervallen en dat uitzicht heel mooi. Begint het nu ook kouder te worden? Je zegt dat het winter gaat worden. De tijd gaat zeker snel maar geniet er nog maar lekker van en dat doe je zo te horen en te zien. Leuk dat je ons allemaal laat meeleven en genieten van je reis. Nog heel veel plezier.
  2. Ineke:
    8 mei 2017
    Wat een prachtig verhaal weer Luuk.
    Ongelooflijk wat jij allemaal doet en beleeft.
    Het zal vele inspireren,maar is niet voor iedereen
    Weggelegd of haalbaar.
    Wij zijn echt trots op jou!
    Zijn toch een beetje familie van elkaar geworden.
    Heb jou als baby altijd gevolgd.
    Een hartelijke groet van ons beiden,liefs Ineke
  3. RICK:
    Suuuuuuperrrrrr!
  4. Emma Veldkamp-Doorduijn:
    8 mei 2017
    Ook ik heb natuurlijk genoten van je prachtige reisverslag. Wat doe je leuke dingen. Je hebt een hele leuke groep zo te zien. De foto's zijn ook mooi geworden. Wat een prachtig land is het toch. Als je de foto's ziet zou je er ook heen willen, maar zo'n eind vliegen, hé?. Geniet er maar van. Je hebt nog heel wat te doen met die studie. Hoe krijg je het allemaal voor elkaar. Krijg je aan het eind ook een bewijs of oorkonde of zoiets. Ik ben al nieuwsgierig naar je volgende verslag. Liefs Oma.
  5. Barbara boers:
    hey Luuk,
    wat een leuk verslag weer en wauw wat een gave foto's ! super dat je dit allemaal live hebt gezien!! wat zal jij aan het genieten zijn daar. ook knap wat je doet met je studie! ben benieuwd naar je volgende verhaal en foto's natuurlijk.
    groetjes Barbara
  6. Frank van der Sommen:
    8 mei 2017
    Hé Luca, leuk verslag weer en complimenten voor de prachtige foto's! En dat zonder spiegelreflexcamera. Sommige kunnen zo als poster worden afgedrukt. Prachtig! Met je engelse taal komt het wel goed. ik zie dat je in je verslag ook steeds meer engelse woorden gebruikt. Maar goed dat je al op de helft bent, anders spreek je straks alleen nog maar engels! Veel nieuwe internationale contacten en vrienden. jij bent goed bezig daar. Een mooie combi van jezelf ontwikkelen en veel plezier maken. Wie wil dat nou niet? Geniet er maar met volle teugen van, want voor je het weet staan we je op te wachten op Schilhol! XXX
  7. Marc:
    8 mei 2017
    Hey Luuk , what a great story! These moments you'll never forget in your life! I am wondering when you are back in this little small country if you can find enough challenges! Enjoy your second half of your study/vacation and hope to see more pictures from you
    Best Regards, Uncle Marc
  8. Frank van der Sommen:
    9 mei 2017
    Lieve Luuk,
    Ik heb genoten van je mooie verhaal en foto's. En leuk dat je zoveel mensen ontmoet.
    Het is een goed teken dat de tijd snel voorbij gaat! Je zult wel heel veel te vertellen hebben als je weer terug bent! Ik kijk er naar uit! Geniet er nog van!
    Groetjes en kus van Opa Leo en Louise
  9. Shirley de Jong:
    10 mei 2017
    Hi Luuk,
    Met 1 woord geweldig, hoe je alles beschrijft en met je prachtige foto's, top.
    Succes met je studie en geniet xx
  10. Luuk van der Sommen:
    13 mei 2017
    Goedemiddag allemaal!

Bedankt weer voor de leuke reacties!! Het is hier nu herfst en elke dag rond de 20 graden. Maar ik denk dat het in de winter niet onder de 15 graden komt haha. Dat ga ik alleen niet meemaken want over 3 weken vertrek ik naar het noorden en zoek ik het warmere klimaat op! Voor de engelscursus krijg ik zeker een certificaat! Genieten doe ik zeker :)
    Groetjes en ik houd jullie op de hoogte!