Reisverslag 1: Reis door Thailand

20 maart 2017 - Thailand, Thailand

Hallo allemaal,

Daar is die dan eindelijk, m'n eerste reisverslag! De afgelopen dagen zo veel dingen gedaan dat het schrijven van reisverslag er niet in zat.

Donderdag half 2 Nederlandse tijd vloog ik, samen met Ruben, via Dubai naar Bangkok. Eindelijk was het zover, m'n lang gedroomde reis ging beginnen! De vluchten verliepen vlekkeloos en we vermaakte ons uitstekend door de luxe van Emirates in de ongelofelijk grote Airbus A380-800, ik heb m'n ogen uitgekeken.

Vanuit Bangkok zijn we direct door gevlogen naar Ko Samui, waar Martin op dat moment was. In de afgelopen 2,5 maand heeft hij ongeveer heel Thailand gezien, dus we hadden veel bij te praten.
De eerste avond zijn we lekker gaan eten en hebben we bij de Ark bar een drankje gedronken, waar we geëntertaind werden door Thaise jongens die letterlijk met vuur speelden. Een heel mooi gezicht en vooral heel knap wat ze deden.

De volgende dag hebben we lekker gechilt op het strand en van de zon genoten. Hier heb ik ook mijn eerste thaise gerecht op, heerlijk! Daar zal ik er nog veeeel meer van eten bedacht ik me. Die avond pakten we de high speed catamaran naar Ko pha-ngan, hét feest eiland van Thailand!

Toen we aankwamen bij onze bungalow schrokken we ons rot, er zat namelijk een 30 cm lange gekko in de badkamer, waar zelfs de eigenaar een beetje bang voor was haha! In deze bungalow met een klein huis gekko'tje en een huis kikker hebben we 3 nachten geslapen. De eerste nacht zijn we naar een 'jungle party' gegaan. De naam zegt het al, een feestje midden in de jungle, en wat voor één! Eén om nooit meer te vergeten. Datzelfde geldt voor de fullmoon party die we de dag erna hadden. Wat een gekkenhuis was dat! Meer dan 20.000 mensen op een strand, vol geschilderd met fluorescerende verf, dansend met een bucket in hun hand!
Ook hebben we nog een scooter gehuurd en hebben we de drie mooiste stranden opgezocht, wat een plaatjes, echt ongelofelijk! Verder nog een waterval bezocht en na een lange klim door de jungle genoten van een prachtig uitzicht.

Genoeg gefeest, de volgende bestemming was Ko Tao! Een wat kleiner eiland waar wel 80 duikscholen zijn vanwege de mooie onderwaterwereld! Hier hebben we uiteraard ook weer een scooter gehuurd en ons leven gewaagd op een super stijle weg dat leidde naar het Mango viewpoint. Voor we de top hadden bereikt zagen we nog iemand met een gebroken been worden afgevoerd, maar dat zal ons niet gebeuren en zo gezegd zo gedaan: gelukkig ongedeerd gebleven en wat een avontuur! Een andere dag hebben we een tocht geboekt naar de Antong National Marine Park. Hier hebben we gekajakt, gesnorkeld en weer adembenemde viewpoints bereikt. Eén hiervan was wel 500 meter hoog en in de verzengende hitte is dat behoorlijk pittig, maar zoals je op de foto ziet, is het het allemaal waard geweest!

Helaas zat het relaxte eiland leven er toen op en begonnen we aan de 15 uur durende reis van Ko Tao naar Bangkok. Met de boot naar Chumpon en verder met de bus.
In Bangkok hadden we vrij snel een hostel gevonden: een 4 maanden oud hostel waarbij we met z'n 3e een hele slaapzaal voor 30 personen personen kregen.
Naast de gekte van Ko San Road, hebben we ook nog cultuur gesnoven. We zijn onder andere naar het grote paleis geweest en naar de Wat Po: de grootste liggende buddha, wat erg indrukwekkend was. Zeker om te zien hoe groot en getailleerd alles wel niet is, van gevels van mozaïek tot muurschilderingen.

Zondag ochtend heb ik afscheid genomen van Martin en Ruben en vervolg ik mijn reis verder alleen. Ik ben erg benieuwd wat ik daar allemaal mee ga maken, ik houd jullie op de hoogte!

1. RICK:
    20 maart 2017
    Hoi Luuk, ik ben niet snel jaloers maar ik geloof dat ik het wel ben......
  2. Emma Veldkamp-Doorduijn:
    20 maart 2017
    Hallo Luuk, de eerste week is in ieder geval goed verlopen en een mooi reisverhaal! Je hebt heel wat gezien de eerste week zeg! Gezellig met z'n drieën. Nu moet je het alleen doen. Ben je al aan het metselen? Wel foto's maken, hoor. Ben heel benieuwd. Je kan er met de foto's wel een boek van maken. Leuk werkje als je thuis bent. Ben je al wat gewend aan de warmte? Ik hoop dat de rest van de Thailandreis ook naar verwachting is. Knuffel en tot schrijfs.
  3. Emma Veldkamp-Doorduijn:
    20 maart 2017
    Ik heb al een heel verhaal geschreven, maar vind het niet terug. Zeker iets verkeerd gedaan
  4. RICK:
    Nu dus.......
  5. Gijs:
    20 maart 2017
    Ziet er goed uit pik! Leven als een koning en genieten.
  6. Petra Ronnenbergh:
    20 maart 2017
    Gaaf te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben.
    Succes met het vervolg van je reis!!!
  7. Kevin en Fred:
    Bedankt voor de credits
  8. Frank van der Sommen:
    20 maart 2017
    Wat 'n belevenissen! Leuk geschreven ook. Dat is wat anders dan Utrecht. Om maar te zwijgen over Soest. Die herinneringen Pakken ze je nooit meer af. Top dat je dit hebt doorgezet. Geniet ervan en beleef het maximaal. En Engels praten he! Ook al zit je met een Nederlander op de kamer...
  9. Kristine:
    21 maart 2017
    GAAAAAAAF!!! Good life, geniet ervan!
  10. Frank van der Sommen:
    22 maart 2017
    Leuke foto s Luuk!!
  11. Emma Veldkamp-Doorduijn:
    22 maart 2017
    Wat een mooie foto's Luuk, Geniet er maar van. Zoiets doe je niet gauw nog een keer. Prachtig land. (en mooi weer) Kan je een beetje tegen de warmte?
  12. Marc:
    28 maart 2017
    Hallo Luuk
    Wat het (verre) reizen betreft heb je het al verder gebracht als mijn kids. Zelfs verder als je vader en je moeder! Goed dat je je confronteert met het onbekende. Dat maakt je straks een wereldburger! Het is gewoon mooi om die culturen op te snuiven, en als je later op de televisie iets ziet over Thailand of Australië, dan weet jij hoe dat voelt daar. Jij bent er dan maar mooi geweest. Voor mij is Nederland ook te klein, zelfs Europa!
    Nou, veel plezier nog en maak er wat moois van!!

Groetjes van "ome" Marc
  13. Barbara boers:
    28 maart 2017
    Geweldig wat jij tot nu toe allemaal al hebt meegemaakt! Super stoer dat je dit doet ! Geniet ervan
  14. Luuk van der Sommen:
    29 maart 2017
    Bedankt iedereen voor de leuke reacties! Zoals jullie zien vermaak ik mij hier wel haha en genieten doe ik zeker! Binnenkort zal ik weer wat nieuwe foto's en verhaal uploaden. Groetjes uit Thailand!
  15. Luuk van der Sommen:
  16. Emma Veldkamp-Doorduijn:
    29 maart 2017
    Ja, ik zie het op de foto's Luuk. Ben je al aan het metselen? Ik hoorde dat het erg regende. En dan warm. Geen goede combinatie. Geniet maar van je tijd daar. Groeten uit Soest.
  17. Ruud en Marischka:
    31 maart 2017
    Sawadika Luuk!
    Goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er van!
  18. Frank van der Sommen:
    1 april 2017
    Weer een mooi verslag Luuk en weer veel meegemaakt! Laatste weekje thailand.. succes met de "bouw"! Xx